Kawasaki VN1500

Kawasaki VN1500
Kawasaki VN1500

07 februar, 2022

Overnatting på Thon



I forbindelse med min opplæring for å overta som Kjøpmann i Honningsvåg - Narvesen, innbefattet det noen dager på hotell i Kirkenes. Når jeg teller over ble det hele 9 netter på hotell.

Jeg skal holde meg for god til å "slenge" negative omtaler om hotellet, for uansett hvilket hotell man bor på i Norge, finner man uansett en eller annen negativ ting, man kan sette fingeren på, og klage på... 
- så vi kan la det ligge...

Jeg skal sikkert ha en natt eller to ved en senere anledning ved ett tilfeldig Thon Hotell i Norge.
Men en ting som plaget meg litt ved det rommet som jeg låg på i fjerde etasje;
- det var nesten umulig å få en vettig romtemperatur på rommet.

Når jeg ankom hotellet og kom meg på rommet var radiatoren avskrudd, og det var litt kjølig på rommet.
Men ved å tenke seg litt om, var det ikke helt unaturlig, at det var kjølig..
Med utetemperatur på ca. -21 til -23 grader ute, 2-3 dager på rad merkes det inne også.
- så jeg slo meg til ro med det...

Og uten å gjøre så stort nummer av det, var det ikke verre enn at jeg kunne bare skru radiatoren på topp. Så da skulle problemet være løst..
- man er ikke helt hjelpeløs heller.

Med radiatoren på full styrke, så dro jeg på ut igjen for å få i meg en matbit.
2 1/2 time senere jeg kom meg tilbake til rommet mitt, men ikke fan det var blitt noe varmere i rommet.

Jeg tenkte kanskje jeg var syk, og det er bare sånn.
Tanken om jeg kanskje jeg var blitt smittet med Covid-19, og dette var en av symptomene kanskje, så jeg gikk til sengs og låg der å frøys.
Våknet på morgenen etter med at jeg framdelers frøys, men jeg følte meg ikke syk..

Dro innom en butikk for å kjøpe meg en temperatur måler for å sjekke romtemperaturen, og den kom ikke over +20,3 grader, i løpet av de 9 dagene jeg bodde der.

Noen dager senere steg temperaturen ute med 18-19 grader, fra -22C til ca. -5 grader.
Ble det noe varmere på rommet.. Nope.

Ingen kommentarer: